ایده‌هایی جذاب برای تزیین درخت کریسمس

تزیین درخت کریسمس

اگر تزیین درخت کریسمس را از ترس اینکه هزینه‌بر است یا وقت و انرژی زیادی را از شما می‌گیرد تا الان به تعویق انداخته‌اید، دیگر تعلل و نگرانی را کنار بگذارید و با مطالعه این مقاله ببینید چطور ساده و حتی بدون هزینه می‌توانید تزیین درخت کاج را انجام دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. ما در این مقاله از تمام جزئیات مراحل  و انواع وسایل مورد نیاز برای تزیین درخت کریسمس صحبت کرده‌ایم تا بی‌دغدغه و راحت سراغ این کار بروید.

مراحل تزیینات درخت کریسمس چیست

برای تزیین درخت کریسمس مهم است مرحله به مرحله آن را به درستی انجام دهید تا در حین کار دچار سردرگمی نشوید. در این قسمت با مراحل انجام این تزیین آشنا می‌شوید.

1. انتخاب درخت مناسب برای تزیین کریسمس

در اولین مرحله برای تزیین درخت کریسمس باید نوع و اندازه درخت خود را مشخص کنید. اندازه و نوع درخت شما تا حد زیادی به اندازه فضایی بستگی دارد که قرار است درختتان را آن‌جا بگذارید. برای مثال اگر فضای شما بزرگ است گذاشتن درخت خیلی کوچک در چنین فضایی درست نیست چون این مدل درخت در فضای بزرگ چندان به چشم نمی‌آید. برای انتخاب درخت کریسمس سراغ یکی از گزینه‌های زیر بروید:

  • درخت کاج، صنوبر و سرو مصنوعی
  • درختچه‌های زینتی مصنوعی
  • درختچه‌های طبیعی کاج و سرو
  • گلدان طبیعی رزماری

انتخاب با خودتان است که درخت طبیعی بخرید یا مصنوعی؛ فقط باید شرایط نگهداری هر کدام از این درخت‌ها را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید درخت کریسمس شما هوا و اکسیژن تازه برای فضایتان به ارمغان آورد، باید درختچه‌ای طبیعی بگیرید اما در نظر داشته باشید که این درختچه‌ها نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. اگر اهل مراقبت از گیاه نیستید بهتر است درخت مصنوعی را برای کریسمس انتخاب کنید که بدون نیاز به مراقبت تا سال‌های طولانی برایتان باقی بماند.

پیشنهاد می‌کنیم درختی که برای کریسمس انتخاب می‌کنید کیفیت و دوام بالایی داشته باشد تا هر سال مجبور نشوید برای تعویض آن هزینه اضافی پرداخت کنید. هم‌چنین دقت کنید درخت انتخابی شما صاف و سالم و شکل مخروطی داشته باشد.

2. انتخاب تم رنگی برای تزیینات درخت

انتخاب تم رنگی برای تزیین درخت کریسمس به سلیقه شما بستگی دارد اما اگر می‌خواهید مطمئن باشید که رنگ‌های مورد استفاده شما درخت را جذاب‌تر می‌کنند پیشنهاد ما به‌کارگیری رنگ‌های زیر است:

  • نقره‌ای
  • سفید
  • قرمز
  • بنفش
  • طلایی
  • آبی

3. وسایل برای تزیین درخت کاج

خوشبختانه برای تزیین درخت کاج دست شما باز است تا از انواع وسیله‌های مختلف از ساده تا تخصصی استفاده کنید. این وسایل را بسته به امکانات و سلیقه خود از موارد زیر انتخاب کنید:

  • حباب‌های رنگی از جنس شیشه یا پلاستیک
  • توپ‌های کوچک رنگی
  • عروسک‌های کوچک
  • نمدها و نخ‌های رنگی
  • چسب حرارتی
  • لامپ‌های ریسه‌ای
  • ستاره‌های طلایی و نقره‌ای پلاستیکی
  • روبان‌ها و نوارهای ظریف پارچه‌ای با اشکال مختلف
  • مداد یا خودکار
  • مقوا
  • فوم رنگی
  • کاغذ رنگی
  • کاغذ کادو
  • قیچی

بعضی از افراد دوست دارند تزیین درخت کریسمس ساده و خلوت باشد اما بعضی دیگر از شلوغی و پرزرق‌وبرق بودن درخت لذت می‌برند. اگر انتخابتان مدل‌های پرزرق‌وبرق درخت کریسمس است می‌توانید از وسایل تزیینی بیشتر و مختلفی مثل مجسمه‌های کوچک پلاستیکی با شکل‌های فرشته و ستاره و پاپیون استفاده کنید.

تزیین درخت کریسمس در خانه

تزیین درخت کاج و کریسمس را لازم نیست به یک دیزاینر یا فروشگاه گل‌فروشی بسپارید. در این قسمت یاد می‌گیرید که چطور می‌توان در خانه و با امکاناتی ساده درخت کریسمس را تزیین کرد.

تزیین درخت کریسمس با ریسه

ریسه‌ها با اینکه وسایلی ساده با قیمتی مناسب هستند اما زیباترین جلوه را با نورهای کوچکشان به درخت کریسمس شما می‌دهند. ریسه‌ها با لامپ‌های کوچک و سیم مفتولیشان را می‌توانید دورتادور درخت بگذارید. اگر درخت شما خیلی بزرگ است باید به همان نسبت از ریسه استفاده کنید تا نورانی‌تر و پرجلوه‌تر به نظر بیاید.

تزیین درخت کریسمس با ریسه

تزیین درخت کریسمس با کاغذ رنگی

برای تزیین درخت کریسمس با کاغذ رنگی وسایل زیر را لازم دارید:

  • چند حباب شیشه‌ای
  • رنگ نقاشی دلخواه
  • کاغذ رنگی (بهتر است براق باشد)
  • روبان نازک
  • چسب
  • قلم‌مو

در مرحله اول باید آرام‌آرام مقداری از رنگ را داخل حباب شیشه‌ای بریزید و حباب را تکان دهید تا به طور کامل رنگ را به خود بگیرد. ممکن است لازم باشد حباب را چند بار تکان دهید که رنگی شود. بعد از آنکه حباب رنگی شد حالا وقت آن است که با قلم‌مو، قسمت بیرونی حباب را به چسب آغشته کنید و بعد کاغذ رنگی‌ها را به بخش‌های مختلف حباب بچسبانید. در مرحله آخر روبانی ظریف و خوش‌رنگ را از حباب آویزان کنید. این حباب‌ها را از قسمت همین روبان از درخت کریسمستان آویزان کنید و از تزیینان ساده و هنرمندانه خود لذت ببرید.

هم‌چنین برای تزیین درخت کاج با کاغذ رنگی می‌توانید طبق عکس‌های زیر کاغذ را به شکل‌های مختلف درآورید و درخت را با این طرح‌های کاغذی زیبا کنید.

تزیین درخت کریسمس با کاغذ رنگی

تزیین درخت کریسمس با نمد

تزیین درخت کریسمس با نمدهای رنگی را به راحتی می‌توانید انجام دهید. برای این کار وسایل زیر را آماده کنید:

  • چوب بستنی
  • چسب
  • مداد یا خودکار
  • قیچی
  • نمد سبزرنگ

اول با مداد یا خودکار شکل چند مثلث با اندازه مساوی را روی نمدها بکشید و بعد با با قیچی این مثلث‌ها را جدا کنید. به صورت پله‌ای این مثلث‌ها را روی هم بچسبانید تا شکل یک درخت شود. بعد از اینکه مثلث‌های نمدی به طور کامل به هم چسبیدند، آن‌ها را روی چوب بستنی یا پارچه به عنوان تنه درخت فیکس کنید و با چسب بچسبانید.

تزیین درخت کریسمس با نمد

تزیین درخت کریسمس با کاج

تزیین‌کردن درخت کریسمس با کاج هم یک روش ساده و بدون هزینه است. برای این کار فقط کافیست چند عدد کاج را بردارید و روی قسمت‌های مختلف درخت بنشانید. اگر دوست دارید کاج‌ها از حالت سادگی دربیایند آن‌ها را رنگ کنید و بینشان توپک‌های رنگی پارچه‌ای را جا دهید.

تزیین درخت کریسمس با کاج

تزیین درخت کریسمس با میوه

درلابه‌لای درخت کریسمس تا جایی که به برگ و شاخه آن آسیبی وارد نشود، میوه‌های رنگی مثل لیموترش کوچک، سیب قرمز و پرتقال بگذارید تا درختتان به طور طبیعی خوش‌رنگ‌ولعاب شود.

تزیین درخت کریسمس با مقوا

برای تزیین درخت کریسمس با مقوا یک ایده این است که ابتدا طرحی شبیه به درخت مخروطی یا حتی یک مثلث را با مداد روی مقوا بکشید. این طرح را از روی مقوا با قیچی برش دهید و روی آن را با نوارهای پارچه‌ای یا دکمه‌های رنگی کوچک تزیین کنید تا زیباتر شود. پایه درخت شما می‌تواند از جنس چوب بستنی و خلال یا همان مقوا باشد.

تزیین درخت کریسمس با مقوا

تزیین درخت کریسمس کوچک با وسایل ساده

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم تزیین درخت کریسمس لازم نیست با وسایل گران‌قیمت و تجملاتی باشد چراکه این درخت با وسایل ساده هم می‌تواند زیبا شود و حال‌وهوای فضای شما را عوض کند. در این قسمت به شما می‌گوییم که چگونه با وسایل ساده و دم‌دستی درخت کریسمستان را تزیین کنید.

اگر در خانه کودک دارید با اجازه او، چند عروسک پارچه‌ای کوچکش را بردارید و در جاهای مختلف درخت بگذارید. خوب است اول سراغ عروسک‌هایی مثل بابانوئل بروید که تم کریسمسی دارند.

تزیین درخت کریسمس با عروسک پارچه‌ای

توپ‌های کوچک پلاستیکی در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شوند، پس از این وسایل کوچک برای تزیین درخت کریسمس غافل نشوید. اگر رنگ توپ‌ها چندان مناسب تزیین مدنظر شما نیستند برای رنگ‌کردن توپ‌ها قلم‌مویی بردارید و خودتان آن‌ها را رنگ کنید.

اگر در نقاشی‌کردن مهارت دارید حالا وقت هنرنمایی شما برای تزیین درخت کریسمس است؛ کاغذهای رنگی را بردارید و روی آن‌ها طرح‌های مختلف بکشید. با قیچی طرح اصلی را ببرید و روی قسمت‌های مختلف درخت بچسبانید.

وسیله ساده دیگری که برای تزیین درخت کریسمس به کارتان می‌آید گل‌های کوچک مصنوعی با رنگ‌های مختلف هستند که به صورت شاخه‌ای می‌توانید در سرتاسر درخت قرار دهید.

تزیین درخت کریسمس با وسایلی ساده

برای تزیین درخت کاج یا کریسمس با وسایل ساده، در کمد مخصوص ادویه‌ها در آشپزخانه‌تان دنبال چند چوب دارچین محکم بگردید. این چوب دارچین‌ها را با نخ‌های رنگی به هم ببندید؛ برای محکم‌کاری می‌توانید اول چوب‌ها را با چسب به هم بچسبانید. بعد از آنکه چوب‌ها به هم چسبیدند آن‌ها را با توپ‌های کوچک رنگی تزیین کنید.

گذاشتن بادکنک‌های رنگی کوچک هم در میان برگ‌های درخت کریسمس، راهی ساده برای تزیین این درخت است.

اگر چند عدد کوکی یا بیسکوییت عروسکی در خانه دارید آن‌ها را با نخ رنگی از درختتان آویزان کنید و ظاهری فانتزی به درخت بدهید.

تزیین درخت کریسمس با وسایل دور ریختنی

شاید باورتان نشود اما تزیین درخت کریسمس را حتی با وسایل دور ریختنی هم می‌توانید انجام دهید؛ وسایلی که فکر می‌کردید شاید هیچ‌وقت به کارتان نیاید. چند مثال زیر ذهن شما را باز می‌کند تا بفهمید با چه وسایل دورریختنی می‌توان درخت کریسمس را تزیین کرد.

اگر دکمه‌های رنگی بزرگ دارید با یک نخ آن‌ها را به هم وصل کنید و به شکل تاج یک درخت مخروطی دربیاورید و روی درخت بگذارید.

چند لیوان پلاستیکی یک‌بار مصرف را با گواش به رنگ سبز درآورید و بعد مطابق عکس زیر آن‌ها را شبیه نمادی از کریسمس دربیاورید.

تزیین درخت کریسمس

انتهای یک بطری پلاستیکی نوشابه را با قیچی ببرید و آن‌ها را رنگ کنید. اگر نقاشیتان خوب است چند طرح ظریف هم روی این قسمت از بطری‌ها بکشید تا جذاب‌تر شوند. یک سوراخ کوچک در این قسمت‌های بطری ایجاد کرده و نخی یا روبانی را از آن عبور دهید تا بتوانید آن‌ها را از برگ‌ و شاخه‌های درخت آویزان کنید.

تزیین درخت کریسمس با انتهای بطری نوشابه

چند عدد ماکارونی شکلی را بردارید و آن‌ها را با گواش یا اسپری رنگ، رنگی کنید. این ماکارونی‌ها را به شکل هر طرحی که دوست دارید، (مثل گل، ستاره، آدمک و…) روی یک سطح صاف کنار هم قرار دهید و بعد با چسب آن‌ها را به بچسبانید. بعد از آنکه چسب خشک شد و خوب ماکارونی‌ها به هم چسبیدند، یک نخ کنفی یا هر نوع نخی که دردسترستان است به بالای ماکارونی‌ها بچسبانید تا بتوانید آن‌ها را از طریق این نخ از درخت آویزان کنید.

درخت کریسمس را تزیین کنید

جعبه کفش را با کاغذ کادوهای زیبا و رنگی کادو کنید و بعد روبانی خوش‌رنگ دور آن بپیچید. حالا جعبه‌های رنگی کادوپیچ‌شده را به صورت پراکنده در اطراف درخت کریسمتان قرار دهید.

یک سی‌دی که آن را دیگر نیاز ندارید، بردارید و به تکه‌های کوچک خرد کنید. این تکه‌ها را با چسب روی یک حباب یا توپ ساده بچسبانید. همین تکه‌های کوچک سی‌دی حالت شیشه‌ای زیبایی را به توپ یا حباب شما می‌دهند که اگر آن‌ها را با نخی از درخت کریسمس آویزان کنید حتی از فاصله دور هم می‌درخشند.

آنچه درباره تزیین درخت کریسمس گفتیم

با تزیین درخت کریسمس و پیاده‌کردن چند ایده خلاقانه و ساده می‌توانید شب‌های تاریکی زمستانی را برای خودتان روشن کنید. برای اینکه درخت کریسمس شما با جلوه‌ای زیبا بدرخشد از لامپ‌های ریسه‌ای، حباب‌های رنگی شیشه‌ای، کاغذ رنگی، نمد و حتی میوه درخت کاج استفاده کنید. چسب، قیچی، مداد و روبان از جمله وسایل لازم برای تزیین درخت کاج هستند. برای تم رنگی درخت کریسمس بهتر است از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، قرمز، آبی و بنفش استفاده کنید تا بیشتر جلوه کند. طبیعی یا مصنوعی‌بودن درخت کریسمس به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. این موضوع مهم است که درخت شما چه طبیعی و چه مصنوعی انتخاب شود باید سالم و مخروطی‌شکل باشد. با وسایل ساده مثل عروسک پارچه‌ای، کوکی، توپ کوچک پلاستیکی و گل‌های مصنوعی هم می‌توان درخت کریسمس را تزیین کرد. عجیب است اما شدنی که با ماکارونی شکل، انتهای بطری پلاستیکی، لیوان یک‌بار مصرف، سی‌دی شکسته و جعبه کفش که وسایل دورریختنی به نظر می‌رسند، می‌توان درخت کریسمس را خلاقانه تزیین کرد. برای تزیین درخت کاج و کریسمس کافی است کمی حوصله به خرج دهید و خلاق باشید تا ببینید بدون پرداخت هزینه‌های اضافی هم ممکن است درختتان را دیزاین کنید.

از بین عکس‌ها و ایده‌هایی که در این مقاله برای تزیین درخت کریسمس دیدید کدام یک از آن‌ها برایتان جالب و الهام‌بخش بود؟

1 دیدگاه برای “ایده‌هایی جذاب برای تزیین درخت کریسمس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *