معرفی شخصیت های محبوب دیزنی

معرفی شخصیت های محبوب دیزنی

شخصیت های والت دیزنی، از جمله محبوب‌ترین شخصیت های داستانی برگرفته از انیمیشن‌های شرکت والت دیزنی بوده که میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارا هستند. با توجه به محبوبیت این شخصیت ها اِلمان‌ها و انواع لوازم دکوری برگرفته از آن‌ها تولید و روانه بازار فروش می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره والت دیزنی کلیک کنید.

استفاده از مجسمه‌ های دیزنی در طراحی دکور اتاق کودکان و نوجوانان جذابیت ویژه‌ای به فضای اتاق آن‌ها خواهد بخشید. حتی استفاده از این مجسمه‌ها برای بزرگسالانان نیز تداعی‌گر یک حس نوستالژی فوق العاده، می‌تواند باشد‌. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با شخصیت های محبوب دیزنی بیشتر آشنا کنیم.

پرنسس‌های والت دیزنی

پرنسس‌های والت دیزنی
پرنسس‌های والت دیزنی

از مهم‌ترین دسته شخصیت های والت دیزنی پرنسس‌های این کمپانی است که همه‌ی ما با آن‌ها در بسیاری از انیمیشن‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و… آشنا شده‌ایم. پرنسس‌های والت دیزنی در بین کودکان به خصوص دختران از جذابیت بالایی برخوردار هستند. هر کدام از پرنسس‌های دیزنی، شخصیت، ظاهر، طرز رفتار و گذشته مخصوص به خود را دارند.  به یاد داشته باشید هر یک از این پرنسس های والت دیزنی، از ملیت و فرهنگ‌های مختلف بوده که این موضوع سبب شده، طرفداران آن‌ها در سراسر جهان همزات پنداری مناسبی با این شخصیت‌ها داشته باشند. در ادامه به بررسی تمام شخصیت های پرنسس‌های والت دیزنی می‌پردازیم:

سفید برفی؛ snow white

سفید برفی به عنوان اولین پرنسس معرفی شده توسط والت دیزنی است. سفید برفی و هفت کوتوله یکی از موفق‌ترین فیلم‌های والت دیزنی بوده که به طور کامل شخصیت سفید برفی در آن به تصویر کشیده شده است. پرنسس سفید برفی در واقع از یک داستان افسانه‌ای آلمانی الهام گرفته شده است. شخصیتی که عاشق طبیعت بوده و می‌تواند با حیات وحش در ارتباط باشد. سفید برفی همچنین از لحاظ ظاهری زیبایی‌های بالایی دارد و به عنوان یکی از پرنسس‌های یتیم والت دیزنی که سفید پوست نیز است، معرفی می‌شود.

شخصیت دیزنی سفید برفی
شخصیت دیزنی سفید برفی

سیندرلا؛ cinderella

سیندرلا نیز یکی از پرنسس‌های بسیار شناخته شده از والت دیزنی بوده که از داستان خیالی به نام “سیندرلا” نوشته چارلز پرالت فرانسوی برگرفته شده است. این پرنسس به عنوان دختر مهربان، زیبا و یتیمی بوده که با نامادری و ناخواهری‌های خود زندگی سختی داشته و با آشنایی با پسر پادشاه زندگی جدیدی را شروع می‌کند. دو موش دوستان صمیمی سیندرلا هستند که در ادامه داستان پری جادوگر نیز به عنوان یکی از دوستان سیندرلا معرفی می‌شود. شخصیت سیندرلا به قدری در بین نوجوانان و جوانان محبوب بوده که مجسمه های دیزنی از روی این شخصیت همواره جزء پرفروش‌ترین‌ها بوده است.

شخصیت دیزنی سیندرلا
شخصیت دیزنی سیندرلا

آرورا؛ aurora

آرورا یا همان زیبای خفته، یکی دیگر از پرنسس‌های والت دیزنی است. این پرنسس از داستان افسانه‌ای ایتالیایی الهام گرفته شده است. پرنسس آرورا به عنوان تک فرزند پادشاه بوده که در روز تولدش توسط سوزن نخ‌ریسی جادوگر شرور به خواب عمیق فرو می‌رود که تنها بوسه عشق حقیقی می‌تواند زیبای خفته را از خواب بیدار کند. آرورا نیز مانند دیگر پرنسس‌های والت دیزنی، زیبایی ظاهری بالایی دارد که موی بلوند آن از مشخصه‌ی ظاهری این پرنسس است. در پویانمایی منتشر شده توسط والت دیزنی، پرنسس آرورا از جمله پرنسس‌هایی بوده که به نسبت دیگر پرنسس‌های والت دیزنی حضور کم رنگ تری در این انیمیشن دارد.

شخصیت دیزنی آرورا
شخصیت دیزنی آرورا

جاسمین؛ jasmine

جاسمین به عنوان اولین پرنسس رنگین پوست که ملیت خاورمیانه‌ای دارد، توسط والت دیزنی معرفی شده است. این پرنسس دختر پادشاه آگرابه بوده که در مقابل تلاش‌های پدرش برای ازدواجش سرکشی می‌کند و یک ببر اهلی دوست صمیمی او است. پرنسس جاسمین در نهایت به طور غیر منتظره‌ای به عشق واقعی دست پیدا کرده و در سومین سری انیمیشن‌های منتشر شده توسط والت دیزنی با علاءالدین ازدواج می‌کند.

شخصیت دیزنی جاسمین
شخصیت دیزنی جاسمین

آریل؛ ariel

پرنسس آریل به عنوان یکی از پرنسس‌های والت دیزنی با نماد قهرمان‌گونه شناخته می‌شود. این شخصیت، پری دریایی کوچکی بوده که از قصه‌ی افسانه‌ای هانس اندرسون ساخته و پرداخته شده است. آریل سفید پوست با موی قرمز بوده که اولین پرنسس غیر انسان معرفی می‌شود. مجسمه های دیزنی از روی این شخصیت تولید می‌شوند که در بین نوجوانان دختر بسیار محبوب  هستند.

شخصیت دیزنی آریل
شخصیت دیزنی آریل

بل؛ belle

بل پرنسس جسور و مهربان است که  از روی شخصیت اصلی داستان افسانه‌ای فرانسوی دیو دلبر ساخته شده است. پرنسس بل دارای گروه دوستاتی از اشیاء نیز است که شامل یک قوری و فنجون دیو دلبر، ساعت رومیزی و یک شمعدانی بوده که برای بررسی یک خانه اسرارآمیز به او کمک می‌کنند. شخصیت بل اغلب به زبان فرانسوی صحبت می‌کند که سفید پوست نیز است.

شخصیت دیزنی بل
شخصیت دیزنی بل

شخصیت های دیزنی پسر

بیشتر افراد تصور می‌کنند، کاراکتر های دیزنی تنها مختص دختران است، اما شخصیت های دیزنی پسرانه‌ای وجود دارد که نوجوانان و کودکان پسر همواره مجذوب این شخصیت ها هستند. از شخصیت های دیزنی پسرانه، می‌توانیم موارد زیر را معرفی کنیم:

شخصیت های دیزنی پسر
شخصیت های دیزنی پسر

میکی موس

یکی از شخصیت های جذاب برای پسر‌ها میکی موس است. این شخصیت  در سال ۱۹۲۰ توسط کمپانی والت دیزنی خلق شده است که نماد خنده‌رویی و شادی تلقی می‌شود. از لحاظ ظاهری میکی موس، موش عجیب و غریب با گوش های گرد بوده که علاوه بر یک انگشت شصت، ۳ انگشت دیگر نیز دارد. از لحاظ رفتاری نیز میکی موس شخصیت بازیگوش، شاد، مهربان و کمی جسور دارد.

میکی موس
میکی موس

وودی

یکی از شخصیت های اصلی سری انیمیشن‌های داستان اسباب بازی، وودی است. وودی یک اسباب بازی چوبی بوده که نمود انسانی دارد. از لحاظ رفتاری این شخصیت محبوب دیزنی، فداکار، مغرور، جسور، باهوش و تاثیر گذار بوده که رهبری دوستان خود را که گروهی از عروسک و اسباب بازی‌ها هستند برای انجام هدف مشخص، بر عهده دارد. وودی از جمله محبو‌ب‌ترین شخصیت های کارتونی دیزنی در دهه اخیر بوده که مجسمه های این شخصیت دیزنی جزء پرفروش‌ترین مجسمه های دیزنی است.

وودی
وودی

وینی پو

یکی از شخصیت های محبوب دیزنی در بین پسر بچه‌ها، وینی پو است. خرس زرد رنگی که تی شرت قرمز به تن دارد و عاشق عسل خوردن است. این شخصیت دیزنی از روی کتابی به نام وینی پو که در سال ۱۹۲۸ توسط آلن میلن به رشته تحریر درآمده، الهام گرفته شده است. وینی پو یک خرس تنبل، شکمو، مهربان و کنجکاو بوده که با دوستان خود که شامل تیگر، پیگلت و ایور است، ماجراجویی‌ها بسیاری در قالب داستان کوتاه دارند.

وینی پو
وینی پو

سیمبا

سیمبا یکی از شخصیت های اصلی شیر شاه انیمیشنی بوده که در سال ۱۹۹۴ توسط کمپانی والت دیرنی منتشر شد‌. این شخصیت را شخصیت های دیگری در به پایان رساندن هدفش کمک می‌کنند اما قهرمان اصلی داستان خودش بوده و در نهایت مسیر تحول و تکامل توسط خود سیمبا طی می‌شود. سیمبا در واقع شیر جوانی بوده که شیر شاه بودن را توسط پدرش در حال آموزش است. تصور او از پادشاهی، سرگرمی و خوشگدرانی بوده، اما وقتی در این مسیر با سختی‌ها، ناامیدی‌ها و چالش‌ها روبرو شد، مسیر جدیدی برای او باز می‌شود. سیمبا همواره جزء شخصیت های دیزنی بوده که در بین نوجوانان و کودکان پسر از طرفداران بالایی برخوردار است.

سیمبا
سیمبا

 

 معرفی پرنسس های دیزنی محبوب

پرنسس‌های والت دیزنی در مقایسه با دیگر شخصیت های این کمپانی از محبوبیت بالاتری برخوردار بوده به طور که هر شخصی از دوران کودکی، نوجوان و حتی جوانی آشنایی مختصری یا یکی از این شخصیت ها دارد. محبوبیت پرنسس‌های دیزنی در حدی بوده که لوازم دکوری و حتی ملزومات فانتزی از جمله مجسمه های دیزنی برگرفته از شخصیت پرنسس‌های دیزنی تولید می‌شوند. قوری و فنجون دیو دلبر نیز یکی از ملزومات آشپزخانه به سبک فانتزی بوده که  از جمله پرفروش‌ترین لوازم فانتزی برگرفته از شخصیت های دیزنی است. همان طور که می دانید گرچه تمام پرنسس‌های دیزنی در نوع خود محبوب هستند، اما برخی از آن‌ها محبوبیت ویژه‌ای دارند. از جمله پرنسس‌های دیزنی که طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارا هستند به قرار زیر است:

  • سفید برفی: آینه به من بگو چه کسی از همه زیبا‌تر است؟ تو زیبایی …. اما سفید برفی از تو زیبا‌تر است. بله سفید برفی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین پرنسس‌های والت دیزنی معرفی کرد. سفید برفی زیبا که اولین پرنسس دیزنی است، شخصیت خوش‌قلب و رئوفی دارد. او با وجود پرنسس بودن بسیار فروتن بوده و عاشق حیوانات است. مجسمه‌‌ی سفید برفی، یکی از مجسمه‌های دیزنی بوده که می‌توانیم با خرید آن، حس نوستالژی ویژه‌ای برایمان زنده شود.
  • بل _ دیو دلبر: بل به عنوان یک چهره فمینیست، قوی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین پرنسس دیزنی لند است. علاقه او به کتاب باعث شده بل ذهن فعالی داشته باشد و درباره‌ی همه چیز اظهار نظر کند. شخصیت این پرنسس والت دیزنی بسیار قوی و شوخ طبع است. مثبت‌ترین خصوصیت اخلاقی پرنسس بل این است که او از ظاهر کسی را قضاوت نمی‌کند که این موضوع سبب ایجاد رابطه‌ای دوستانه و در عین حال عاشقانه‌ای با دیوِ داستان دیو دلبر می‌شود.
  • جاسمین: بدون اغراق می‌توانیم، پرنسس جاسمین را در لیست محبوب‌ترین پرنسس‌های دیزنی قرار دهیم. جاسمین شاهزاده‌ای از دیار شرق، پرنسس معروف انیمیشن سینمایی علاء‌الدین بوده که اصالتی عربی دارد. او جسور و شجاع است و در مقابل ظلم ایستادگی می‌کند. از نکات بارز پرنسس جاسمین این است که او یک ببر پر ابهت را  به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کند.

2 دیدگاه برای “معرفی شخصیت های محبوب دیزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *