بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی

کتاب‌ها یکی از منابع اساسی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. ناشران بزرگی مانند آکسفورد، کمبریج، بارنز، پیرسون و حتی دیزنی، انواع کتاب زبان اصلی را طراحی و چاپ کرده‌اند. بعضی از این منابع برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی و دسته دیگر برای کلاس‌های آموزش زبان مناسب هستند.

تکنیک‌ها و کتاب‌های زیادی برای مبتدیان علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. به‌همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند، پس از دیدن تعداد زیاد گزینه‌های موجود در بازار گیج می‌شوند و از تصمیم خود برای شروع مطالعه صرف‌نظر می‌کنند. بنابراین Top of Formما در این مقاله قصد داریم کمک کنیم تا بهترین کتاب را برای یادگیری بهتر زبان اول دنیا انتخاب کنید. همراهمان باشید.

معرفی 8 تا از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای مبتدی ها

در بازار کتاب‌های متعددی برای آموزش این زبان وجود دارند. در این بخش تعدادی از بهترین آن‌ها را با توضیحات لازم، معرفی می‌کنیم.

1. کتاب زبان اصلی English Made Easy

کتاب زبان اصلی English Made Easy
کتاب زبان اصلی English Made Easy

این کتاب که به‌صورت ۲ جلدی ارائه می‌شود برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری زبان همراه با تصاویر هستند، پیشنهاد عالی به‌شمار می‌رود. هر یک از ۲۰ درس موجود در این منبع، با تعداد زیادی تصویر همراه است که به آموزش کلمات یا مکالمه‌های مرتبط می‌پردازد.

متن مربوط به هر تصویر نیز در کنار آن قرار دارد. این امر به شما کمک می‌کند تا بهتر لغات و مکالمات مربوطه را یاد بگیرید و آن‌ها را در ذهن خود ثبت کنید. در انتهای هر درس نیز تمرینی در قالب یک داستان کوتاه وجود دارد که شامل تمامی واژگان و دستور زبان آموخته‌شده است. حل این تمرین روشی عالی برای ارزیابی آنچه است که به‌تازگی یاد گرفته‌اید.

2. کتاب American English File Starter

کتاب American English File Starter
کتاب American English File Starter

این کتاب را که به‌‌عنوان یکی از برترین منابع خودآموز زبان انگلیسی در سراسر جهان می‌شناسند، انتشارات آکسفورد چاپ کرده است. اگرچه تمرکز اصلی آموزش در این منبع بر مکالمه و صحبت به زبان انگلیسی است اما با مطالعه آن، زبان‌آموزان می‌توانند به‌خوبی مهارت‌های شنیداری و نوشتاری خود را نیز تقویت کنند.

آموزش‌های این کتاب با توضیحات ابتدایی قواعد، مانند استفاده از افعال to be و روش استفاده از آن‌ها در جمله آغاز می‌شود و تا آموزش انواع ضمایر و افعال در زمان‌های گذشته و آینده ادامه پیدا می‌کند. بنابراین اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستید، می‌توانید با اطمینان کامل آن را تهیه کنید.

3. کتاب Oxford Word Skills Elementary

 کتاب Oxford Word Skills Elementary
کتاب Oxford Word Skills Elementary

کتاب لغات آکسفورد سطح مبتدی تمامی لغاتی که یک زبان‌آموز برای دوره مقدماتی یادگیری زبان نیاز دارد، شامل می‌شود. با استفاده از آن، زبان‌آموزان می‌توانند واژگان پرکاربرد و مهم در زندگی روزمره را به خوبی یاد بگیرند.

کتاب لغات آکسفورد به روشی بسیار ساده و قابل‌فهم واژگان ضروری را توضیح داده است تا زبان‌آموزان به معانی و کاربردهای مختلف این واژگان آشنا شوند. با مطالعه این کتاب می‌توانید مهارت‌های نوشتاری و مکالمه خود را نیز تقویت کنید.

سبک نوشتار و آموزش این کتاب به‌شکلی است که فرد را به یادگیری بیشتر و بهتر تشویق می‌کند. از این رو یک انتخاب مناسب برای شروع یادگیری واژگان زبان است. این مجموعه آموزشی یک کتاب تمرین نیز دارد.

4. کتاب زبان انگلیسی Practice Makes Perfect: Basic English

کتاب زبان انگلیسی Practice Makes Perfect: Basic English
کتاب زبان انگلیسی Practice Makes Perfect: Basic English

این کتاب با ارائه درسنامه‌های فشرده درباره واژگان و دستور زبان، به زبان‌آموزان در یادگیری اصول اولیه زبان انگلیسی و تقویت مهارت‌های خواندن و صحبت کردن کمک می‌کند. علی‌رغم کوتاه بودن درسنامه‌ها، تمرین‌های زیادی پس از هر درس گنجانده شده که برای تثبیت سریع آموخته‌ها در ذهن زبان‌آموزان بسیار مفید هستند.

حتی با صرف روزانه 15 دقیقه زمان، مطالعه این کتاب کمک می‌کند در مسیر یادگیری به پیشرفتی چشمگیر دست پیدا کنید. همچنین این منبع با ارائه تمرینات جامع، به گسترش دایره لغات شما کمک شایانی می‌کند و می‌آموزد که چگونه از کلمات جدید در ساختارهای مختلف جمله استفاده کنید.

5. کتاب English Collocations In Use

 کتاب English Collocations In Use
کتاب English Collocations In Use

در زبان انگلیسی، ترکیباتی از کلمات که در کنار یکدیگر معنای کامل و دقیقی را منتقل می‌کنند، Collocation یا همایند نامیده می‌شوند. این کتاب ابزاری ارزشمند برای یادگیری این نمونه از ترکیب‌ها است.

6. کتاب Oxford Practice Grammar Intermediate

کتاب Oxford Practice Grammar Intermediate
کتاب Oxford Practice Grammar Intermediate

این کتاب زبان انگلیسی به‌عنوان یکی از جامع‌ترین منابع خودآموز گرامر، با رویکردی متناسب با سطح دانش زبان‌آموزان در سطوح B1 و B2، یاری‌گر شما خواهد بود. این منبع مهم با زبانی ساده، تمامی ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های قواعد زبان انگلیسی را در سطح متوسط، به‌طور کامل و جامع مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

7. کتاب 1100 words you need to know

کتاب 1100 words you need to know
کتاب 1100 words you need to know

این منبع مشهور، یک راهنمای بی‌نظیر در مسیر یادگیری لغات زبان انگلیسی و غنی‌سازی دایره واژگان کاربردی است. شما می‌توانید با یادگیری تنها 5 کلمه در روز طی 46 هفته، 1100 لغت جدید یاد بگیرید.

8. مجموعه کتاب‌های Top Notch

این مجموعه را می‌توان بهترین کتاب زبان اصلی برای یادگیری دانست. افراد در سطوح مختلف می‌توانند از این کتاب زبان انگلیسی استفاده کنند.

مجموعه کتاب‌های Top Notch
مجموعه کتاب‌های Top Notch

بهترین روش یادگیری به صورت خود آموز زبان انگلیسی

روش‌های متنوعی برای فراگیری زبان انگلیسی در بازه‌های سنی مختلف وجود دارد از جمله مطالعه کتاب، استفاده از پادکست‌های آموزشی، تماشای فیلم‌های آموزشی و شرکت در دوره‌های آموزش زبان. انتخاب روش مناسب به شرایط و علایق شما بستگی دارد. همچنین باید سن زبان‌آموز توجه کنید.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اگر می‌خواهید به کودکان زبان انگلیسی بیاموزید، آموزش باید همراه با بازی باشد. استفاده از بازی‌های متنوع از جمله بهترین و خلاقانه‌ترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال محسوب می‌شود. بازی‌ها ابزاری ایده‌آل برای تبدیل فرایند یادگیری به تجربه‌ای لذت‌بخش هستند.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

راهکار دیگر استفاده از کتاب‌های داستان است، روشی خلاقانه و کارآمد برای آموزش زبان انگلیسی و یادگیری واژگان جدید به کودکان. کتاب‌های زبان دیزنی به‌عنوان بهترین کتاب زبان اصلی برای آموزش انگلیسی به این گروه سنی شناخته می‌شوند.

کتاب زبان اصلی دیزنی، به‌خاطر طراحی‌های چشم‌نواز و کیفیت ممتاز تصاویرشان از جمله محبوب‌ترین محصولات این شرکت به‌شمار می‌رود. این کتاب‌ها بر اساس انیمیشن‌های مشهور دیزنی و با الهام از صحنه‌های کلیدی آن‌ها چاپ شده‌اند.

کودکان با شعر و آهنگ نیز زبان را بهتر می‌آموزند. موسیقی در واقع ابزاری شگفت‌انگیز برای آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها است. بهترین زمان برای استفاده از آهنگ، پس از آموزش لغات جدید است. استفاده از این روش‌ها به‌مرور زمان، مهارت خواندن و درک زبان انگلیسی را در خردسالان ارتقا خواهد داد.

بهترین روش یادگیری زبان برای بزرگسالان

در مقابل شیوه آموزش زبان به بزرگسالان ممکن است متفاوت باشد. یک راهکار تماشای فیلم و سریال زبان اصلی است، روشی جذاب و کارآمد برای یادگیری زبان انگلیسی. این روش نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه نقش یک ابزار آموزشی را نیز دارد. در فیلم‌ها و سریال‌ها اصطلاحات و عبارت‌های زیادی استفاده می‌شود که فراگیری آن‌ها به تسریع روند یادگیری زبان کمک شایانی می‌کند.

همچنین به افراد بزرگسال توصیه می‌کنیم کتاب زبان اصلی بخوانند. انواع کتاب زبان انگلیسی در سطوح مختلف برای تهیه و مطالعه وجود دارد. پس سعی کنید اوقات فراغت خود را صرف خواندن کتاب‌های زبان اصلی کنید. پیدا کردن یک پارتنر با سطح زبانی مشابه نیز گامی موثر در جهت ارتقای مهارت‌های گفتاری شما در زبان انگلیسی خواهد بود. تمرین مکالمه با فردی دیگر نه‌تنها انگیزه شما را دوچندان می‌کند، بلکه فرصتی برای مشاهده پیشرفت‌ها و تذکر اشتباهات یکدیگر است.

توصیه می‌کنیم به موسیقی‌های انگلیسی نیز گوش دهید. موسیقی، روشی مناسب برای ارتقای توانمندی‌های مغزی و یادگیری زبان انگلیسی است. با تهیه پلی‌لیستی از آهنگ‌های موردعلاقه‌تان و گوش دادن به آن‌ها در زمان‌های بیکارتان، می‌توانید در مسیر تقویت زبان انگلیسی خود پیشرفت کنید.

ویژگی‌های بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟

انتخاب بهترین کتاب آموزشی به نیازها و سطح دانش شما بستگی دارد. به طور کلی، یک کتاب خوب آموزش زبان انگلیسی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد.

ویژگی‌های بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟
ویژگی‌های بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی چیست؟
  • تناسب با سطح شما: کتاب باید برای سطح فعلی مهارت زبانی شما مناسب باشد. اگر کتابی خیلی سخت انتخاب کنید ممکن است دلسرد شوید و اگر منبع یادگیری خیلی آسانی را انتخاب کنید، چیزی یاد نمی‌گیرید.
  • پوشش تمام مهارت‌های زبانی: کتاب زبان اصلی باید تمام مهارت‌های کلیدی از جمله گرامر، واژگان، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را پوشش دهد.
  • ارائه درس‌های واضح و مختصر: درس‌ها باید به‌شکلی نوشته شده باشند که فهم آن‌ها آسان باشد و از زبانی ساده و روان استفاده کنند.
  • شامل تمرینات و فعالیت‌های زیاد: کتاب باید تمرین‌ها و فعالیت‌های زیادی برای کمک به شما در تمرین آنچه آموخته‌اید ارائه دهد.
  • ارائه پاسخ‌های صحیح: کتاب باید پاسخ‌های صحیح تمام تمرین‌ها و فعالیت‌ها را ذکر کند تا بتوانید قدم به قدم پیشرفت خود را بررسی کنید.
  • جذاب و انگیزه‌بخش: بهترین کتاب زبان اصلی باید جذاب و انگیزه‌بخش باشد تا شما را به مطالعه و یادگیری ترغیب کند.
  • ارائه مولفه‌های صوتی و تصویری: اگر کتاب دارای مولفه‌های صوتی و تصویری مانند CD یا DVD باشد  به شما در یادگیری به روشی موثرتر کمک می‌کند.
  • مطابقت با سبک یادگیری شما: بعضی کتاب‌ها بر دستور زبان و تعدادی دیگر بر مکالمه تمرکز دارند. بعضی منابع تمرینات نوشتاری را جدی می‌گیرند، در حالیکه انواع دیگر ممکن است بیشتر به تمرین‌های شنیداری توجه ‌کنند. پس منبعی را انتخاب کنید که با سبک یادگیری شما مطابقت داشته باشد.

سوالات متداول

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟

هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. زیرا بهترین کتاب زبان اصلی به سطح فعلی مهارت زبانی، سبک یادگیری و اهدافتان بستگی دارد.

چگونه از کتاب زبان خود به بهترین شکل استفاده کنیم؟

به‌طور منظم کتاب زبان انگلیسی خود را مطالعه کنید و تمرین‌ها را انجام دهید. سعی کنید از این زبان در زندگی روزمره خود استفاده کنید یا کتاب و مجله انگلیسی بخوانید.

سخن نهایی

همان‌طور که می‌دانید تسلط بر زبان انگلیسی مستلزم تلاش و پشتکار مداوم است. در این مقاله از چندین منبع مختلف را به‌عنوان بهترین کتاب زبان اصلی نام بردیم و در خصوص هر کدام نکاتی را بیان کردیم. درست است که بسیاری از این منابع سطح‌های مختلفی را پوشش می‌دهند اما در صورتی که دانش زبان شما در سطح مبتدی باشد، باید از کتاب‌های استارتر زبان شروع کنید. بنابراین، هنگام انتخاب کتاب برای آموزش زبان انگلیسی، به تناسب سطح آن با دانش خود دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *